Laatste nieuws en branche updates van Kerridge CS Nederland

Boost uw online sales in december

NL-Productivity-Blog-2.jpg

Het lijkt misschien of de kerstperiode alleen marketing kansen biedt voor retailers met consumenten als klant; mensen kopen over het algemeen immers geen bouwmaterialen, industriële onderdelen of hout als kerstcadeau. Toch zijn er voldoende mogelijkheden voor handelaren, distributeurs en groothandels – en vooral voor diegene met een B2B webshop.

Wij weten ondertussen dat B2B klanten hetzelfde niveau aan klantenservice en gemak verwachten als consumenten; dit betekent dat er kansen zijn om consumentenmarketing toe te passen voor B2B klanten. Er zijn meerdere belangrijke e-commerce dagen verspreid over de decembermaand, die traditioneel ingezet worden door retailers. Waarom ze niet ook inzetten als marketingtool binne de handelssector om er uw voordeel mee te doen?

De bekende e-commerce boost momenten zijn:

Black Friday – 25 November 2016: Black Friday is over komen waaien vanuit Amerika, van oorsprong een dag voor de bakstenen en mortel handel, waarop winkeliers enorme pre-kerst koopjes aanbieden. ‘Waanzin’ als je het ons, nuchtere Hollanders, vraagt. Ook daar zijn veel consumenten in 2015 op die dag online gaan winkelen, na voorvallen van chaos in sommige winkels in voorgaande jaren. Online werd in de Verenigde Staten ₤1.1 miljard uitgegeven – 36% meer dan in 2014 en maakt Black Friday hiermee de meest belangrijk e-commerce dag van het jaar.

Black_Friday.jpg

Cyber Monday – 28 November 2016: Cyber Monday vindt plaats op de maandag na Black Friday. Cyber Monday is op 28 november 2005 ontstaan in Amerika doordat winkeliers door middel van online kortingen verkopen probeerden te stimuleren. Waar Black Friday in de fysieke winkels plaatsvond, was dit de online uitverkoop. De populariteit neemt in Nederland ook toe. Volgens Cybermondaynederland.nl deden er in 2015 35 retailers mee in Nederland, maar verwacht wordt dat het dit jaar pas echt voet aan de grond gaat krijgen.

Sinterklaas – 5 December 2016: Tussen Cyber Monday en Sinterklaas zitten maar een paar werkdagen om alle aankopen te bestellen voor in de zak of in de schoen. Als B2B handelaar kunt u ook op Sinterklaas altijd goed inspelen. Het is immers gemakkelijk om hier aan draai aan te geven in uw communicatie en bijvoorbeeld een emailcampagne voor uw klanten om een online incentive te verstrekken.

1e en 2e Kerstdag – 25 en 26 december 2016: Op 2e kerstdag weten we allemaal hoe Nederlanders graag massaal naar woonboulevards gaan. Als B2B bedrijf lijkt er misschien tussen Kerst en Oud & Nieuw weinig te halen. Ieder bedrijf heeft de jaarlijkse kerstborrel en dan doen veel bedrijven een stapje terug en maakt iedereen zijn/haar vrije dagen op. Maar vergeet niet wat een aanleiding het kan zijn voor managers die budgeten op moeten maken voor het einde van het jaar, om hun budget voor het volgende jaar te behouden. Ook al wordt er niet gehandeld op 1e en 2e kerstdag, het is een mooie lokker als u de juiste communicatie inzet. 

Een B2B e-commerce oplossing betekent immers dat terwijl uw bedrijf gesloten is, u nog steeds online kunt handelen. Het geeft u dat voordeel ten opzichte van uw concurrenten die wel volledig gesloten zijn.

Het maximale uit seizoensgebonden handelsmogelijkheden halen is afhankelijk van het hebben van het juiste platform – En dat moet er één zijn die u verzekert dat:

  • U klanten live en accuraat de voorraad en productinformatie kunnen inzien
  • U specifieke aanbiedingen kunt geven aan individuele klantaccounts
  • Uw financiële systemen volledig geïntegreerd zijn
  • Klanten hun eigen accountdetails kunnen inzien, inclusief gepersonaliseerde aanbiedingen en op elk gewenst moment kunnen bestellen
  • U gemakkelijk kunt linken naar uw CRM systeem om seizoensgebonden communicatie en campagnes kunt beheren.

Alvast een fijne Decembermaand….met een goede omzet!

b2b_kerst.jpg

Lees meer over hoe K8 E-Commerce Software uw bedrijf kan helpen.


Reageer op deze blog

Topics: ROI, E-Commerce, Groothandel, CRM & Customer Service

   
Blog Overzicht

Schrijf je in voor Blog Updates