E-commerce – waarom moet u gaan denken aan Mobile-First?

mobile first

In de afgelopen jaren zijn mobiele apparaten zoals smartphones en tablets boven de PC's uitgestegen als meest populaire apparaten voor surfen op het web. Daarbij worden er meer zoekopdrachten uitgevoerd op smartphones dan op andere apparaten. Hoewel het onderwerp nog steeds vaker centraal wordt gesteld, onderschatten veel van ons nog steeds hoe veel tijd wij besteden aan onze telefoons en tablets - soms zelfs maar liefst 30% van onze tijd. 

Binnen Kerridge Commercial Systems herkennen en omarmen wij deze verschuiving in het gebruik van technologie voor online activiteiten en zijn begonnen aan het ontwerp en ontwikkeling voor “Mobile First” toepassingen. Online worden steeds meer aankopen gedaan en er wordt steeds meer content online geconsumeerd via mobiele apparaten dan ooit tevoren. Er wordt op alle fronten voorspeld dat dit alleen maar toe zal nemen en wij willen dat onze klanten er klaar voor zijn om deze spannende uitdagingen te omarmen.

Wanneer u deze veranderingen combineert met een shift in demografie – alleen richten op een bepaalde leeftijd is niet meer voldoende – staat u voor een uitdaging als u succesvol wilt zijn met eCommerce.

Digital Natives, Millenials – U hebt vast al gehoord van deze termen, maar wat betekenen ze eigenlijk?

Mobiele betrokkenheid is van cruciaal belang om jonge klanten aan u te binden. Diegene geboren na 1994 staan bekend als Digital Natives (of millenials) en zij zijn niet alleen opgegroeid met technologie, ze zijn opgegroeid met continue toegang tot informatie en een meer inclusieve sociale structuur.

Dit betekent dus eigenlijk dat u een paar Digital Natives nodig heeft binnen uw organisatie om relevant te blijven als bedrijf.

Hoe garandeert u dat uw bedrijf relevant blijft?

Relevantie is cruciaal, in de afgelopen 2 jaar hebben we genoeg grote namen in de Retailwereld onderuit zien gaan omdat zij gewoonweg niet meer ‘relevant’ waren. Hoe is dit gekomen? Het antwoord op deze vraag is nooit eenduidig, maar duidelijk is dat in veel retailers de nieuwe generatie klanten niet omarmd hebben. Niet snel genoeg mee hebben bewogen met het compleet veranderde koopgedrag van de consument.

Het verschil ook herkennen tussen uw eigen klanten is een belangrijk onderdeel van relevantie. Koning Willem Alexander en Hans Teeuwen zijn in het zelfde jaar geboren, ze zijn even oud – zou u hen hetzelfde benaderen? Zouden ze beiden op dezelfde manier kopen? Zouden ze dezelfde interesses hebben? Profilering en segmentatie is een van de manieren om deze uitdaging aan te gaan – zo komt u erachter of uw digitale strategie werkt en kunt u uw strategie verbeteren door mobiele toepassingen te gaan gebruiken.

Consumenten willen meer en meer interactie tijdens hun dagelijkse bezigheden, online op hun smartphone. Retailers die hier succesvol op inhaken door mee te bewegen en flexibele maar vooral makkelijke opties bieden (zowel online als instore) zullen resultaten zien. Denk bijvoorbeeld aan Click-en-Collect, bestel online en afhalen in de winkel, of aan online bestellen en retourneren in de winkel. Aan deze mogelijkheden en de klantenbinding die u hiermee opbouwt zouden we nog een apart blog kunnen wijden – dat later.

Is uw website er klaar voor?

Het probleem is dat de meeste websites niet geschikt zijn voor mobiele toegang, 79% van de consumenten zegt dat websites te traag zijn om te laden op hun smartphone en dat de layout het heel lastig lezen maakt. 45% Geeft aan dat veel websites niet werken zoals zij verwachten op mobiele apparaten – dit is zeker een manier om snel potentiële klanten te verliezen tijdens het aankoopproces.

 

Wilt u meer te weten komen over onze e-commerce oplossing Web Builder? Lees hier alles over de nieuwe responsive designs voor uw webshop voor B2B en B2C. 

Op de hoogte blijven van nieuwe blogs? Schrijf u nu in voor de e-mail updates. 

Schrijf in!


Reageer op deze post: 

Topics: Trends, Klantenservice, E-Commerce