Is digitaliseren tijdens COVID-19 beangstigend?

Is digitaliseren tijdens COVID-19 beangstigend

Sinds het uitbreken van COVID-19 zijn wij in een nieuwe situatie beland waarin er op dit moment een grote impact te zien is op de economie en ons dagelijks leven. Dit heeft ook effect op veel bedrijven. Hoe moeilijk deze omschakeling eerst misschien ook leek, bedrijven zullen slimmer en efficiënter moeten werken terwijl zij een meer digitale aanpak volgen. Dit moet gestroomlijnd, eenvoudig, snel en gemakkelijk in combinatie met een goede klantenservice om efficiënte en kosteneffectieve operationele processen te garanderen.

Mocht je al zoveel gehoord hebben over het moderniseren en digitaliseren van het bedrijf, maar hier nog niets aan gedaan hebben vanwege onzekerheid en onbeantwoorde vragen; dan ben je niet de enige. Veel bedrijven zitten hier over in, maar op dit moment zorgt de huidige situatie ervoor dat we met elkaar ad hoc stappen hebben genomen voor een meer digitale benadering.

Toch hebben veel bedrijven hun activiteiten nog niet gedigitaliseerd. Zij volgen nog steeds handmatige processen of beschikken in sommige gevallen wel over een ERP systeem, maar dat is verouderd en voldoet niet meer aan wat het zou kunnen of moeten doen. Bedrijven moeten zich aanpassen aan een modernere manier van werken waarbij meer automatisering en een betere integratie nodig is. Deze aanpak zorgt voor beter gestroomlijnde processen en een hogere klanttevredenheid. Dit is onmisbaar in deze huidige situatie.

Digitaliseren is belangrijker dan ooit

Misschien klinkt het digitaliseren van je bedrijf te modern en te gecompliceerd en vind je dat het meer van toepassing is op grotere bedrijven of op start-ups. Maar tijden zijn veranderd en het is belangrijk om te onderzoeken wat de opties zijn voor jouw bedrijf als we het hebben over digitaliseren. De eisen van klanten zullen juist nu blijven stijgen en verwachten dan ook steeds meer digitale en geautomatiseerde processen.

Het digitaliseren van je bedrijf kan onder andere het implementeren van een nieuw ERP softwaresysteem (of het upgraden van het oude systeem) zijn en het online beschikbaar maken van de producten en diensten die jouw bedrijf in de winkel aanbiedt.  Een passend ERP systeem voor jouw branche integreert of verbindt al jouw verschillende afdelingen, automatiseert en biedt inzicht in jouw prestaties en kansen.

Een handmatig proces is tijdrovend en kostbaar. Omdat je niet snel kunt inspelen op gewijzigde omstandigheden, zijn er vaak onnodige obstakels voor je bedrijf. Als je geen geïntegreerde en efficiënte operationele processen hebt, optimaliseer je niet wat je hebt. Als je producten en diensten alleen in de winkel verkrijgbaar zijn, kun je in deze tijden klanten verliezen. Deze aspecten kunnen ervoor zorgen dat je concurrentiepositie verslechtert.

Daarom is het belangrijk om technologie te omarmen en een moderne aanpak te gaan hanteren. Zoek naar manieren waarop je de stappen naar het digitale proces kunt nemen. Mocht je zich al deels op digitaal richten, kijk dan naar hoe je nog meer uit jouw systeem kunt halen of daaraan kunt toevoegen.

Kerridge Commercial Systems biedt geïntegreerde en branche specifieke ERP oplossingen. Klik HIER om te zien wat de mogelijkheden zijn om jouw bedrijf naar een hoger niveau te tillen.

Topics: ERP, software, Digital, Online